Parc de la Torre d'en Dolça amb nens

Parc de la Torre d'en Dolça

Parcs i jardins amb encant a Vila-seca amb nens

foto: escapadaambnens.com

Natura, patrimoni i tradició

Vila-seca

Aquest parc té un alt valor natural, hi ha diverses construccions històriques i s'hi celebren les curses de cavalls del Cós de Sant Antoni.

El Parc de la Torre d'en Dolça té de tot per passar-hi una estona de descans i desconnexió. D'entrada, compta amb un accés fàcil, ja que està al costat de la carretera que comunica Vila-seca i la Pineda. A més, té un alt valor ecològic, de pulmó verd, ja que són 37 hectàrees de plena natura, amb arbres com ara oliveres, garrofers, pins i eucaliptus. Les llacunes artificials i les zones humides que hi ha a la part central li donen encara més riquesa i biodiversitat, amb un gran quantitat d'ocells migratoris que s'hi deixen veure. És, per tant, un entorn ideals per als parcs de salut que hi ha instal·lats, per corre-hi i anar-hi en bicicleta i per passar una estona de relax.

Però en aquest parc també hi ha patrimoni. A més de la torre medieval de defensa i vigilància que li dona nom, hi trobareu les restes d'una vil·la romana, antigues pedreres de soldó i construccions agràries, com ara recs i marges de pedra seca. I, per acabar-ho d'arrodonir, hi veureu el circuit hípic que durant la festa major d'hivern de Vila-seca, acull les tradicionals curses de cavalls del Cós de Sant Antoni, declarades Element Festiu Tradicional d'Interès Nacional.
https://www.blanescostabrava.cat/wp-content/uploads/2025/11/LLIBRET-ENNADALAT-25.pdf
https://www.visitcaldes.cat/activitat/mercat-de-nadal-6/
https://www.gavaciutat.cat/ciutat/cultura/cicle-festiu/sant-nicasi-nadal-i-reis
https://www.laseu.cat/turisme/mon-magic-de-les-muntanyes

Com arribar

https://lapinedaplatja.info/el-pessebre-de-sorra-de-vila-seca-la-pineda-platja-arriba-a-la-26a-edicio/?utm_source=Escapadaambnens&utm_medium=banner&utm_campaign=campanya_nadal
https://www.platjadaro.com/que-fer/
https://cavallfort.cat/subscripcio
https://www.visitarbucies.com/ca/activitats-i-esdeveniments/fires-i-festes/fira-del-tio-2025.html
https://www.cambrils.cat/
https://www.tarrega.cat/promocioeconomica-governacio/noticies/mercat-nadal
https://torredembarra.cat/Nadal
https://www.porttarragona.cat/files/docs/Port_Ciutat/AGENDA_ACTIVITATS/2025/Nadal_2025.pdf
Planifica la teva escapada...
Destí
Activitat
Buscar
Idees
Cap de setmana

Destí

Tria on vulguis anar

Província de Barcelona

Comarca a comarca

Destins populars de Barcelona

Província de Girona

Comarca a comarca

Destins populars de Girona

Província de Tarragona

Comarca a comarca

Destins populars de Tarragona

Província de Lleida

Comarca a comarca

Destins populars de Lleida

Andorra

Les Parròquies d'Andorra

Destins populars d'Andorra

Activitat

Quants dies teniu?

calendar1 dia
calendar2 dies
calendar7 dies

Planifica la teva escapada

On voleu anar?

+ Afegir

Què voleu fer?

+ Afegir

Quants dies teniu?

+ Afegir
Som-hi
Programador web APP girona freelance