Piscines naturals, salts d'aigua, gorgs i pantans de Tarragona per visitar amb nens

Les joies d'aigua

En els darrers anys, les piscines naturals, gorgs, salts d'aigua i cascades s'han convertit en un dels destins preferits de les famílies per fer-hi escapades amb nens. A les comarques de Tarragona hi trobem autèntiques joies i meravelles de la natura, i on, tant grans com petits es divertiran en un entorn paisatgístic sensacional.

A les comarques de Tarragona hi ha quatre comarques on podrem gaudir d'aquests capricis esculpits per la natura que ens permetran passar un dia fantàstic en família i si hi anem en època de calor la recompensa serà majúscula perquè ens hi podrem banyar.

El Niu de l'Àliga, els Gorgs de la Febró, les Olles d'Horta, els Estrets d'Arnes, el Toll del Vidre, el Toll de l'Ou, les Olles de l'Asmà, el Gorg negre de Querol o les piscines naturals al voltant del pantà de Siurana són només algunes de les moltes propostes que us suggerim.

El Baix Camp, l'Alt Camp, la Terra Alta i el Priorat són destins perfectes perquè trobeu la millor escapada a piscines naturals i gorgs. Això, sí, en alguns casos, caldrà fer una excursió per arribar-hi. I sobretot una recomanació: respecteu l'espai, deixeu-lo tal com el trobeu. És patrimoni de tots!

1Els Gorgs de La Febró, tot un clàssic

Els gorgs o avencs de la Febró són un clàssic entre els clàssics de les comarques de Tarragona i una ruta perfecta perquè els més petits disfrutin de la natura i es puguin remullar en les basses esculpides per la natura en aquest indret de les muntanyes de Prades.

La ruta que us proposem és curteta, d’unes 2 hores entre anar i tornar, però que permet veure tres o quatre de les nombroses piscines naturals que ens ofereix aquest paratge i passar un matí o una tarda divertida, i en contacte amb la natura. Aquesta excursió té una distància de 5,5 km.
Gorgs de la Febró
Més info
On aparcar el cotxe per anar als Gorgs de la Febró
Nosaltres hi vam arribar per la carretera de Vilaplana a la Febró, la T-704. Entre el quilòmetre 25 i 26, just després de deixar el Mas dels Frares a mà esquerra (és difícil veure’l des de la carretera) deixarem el cotxe en una esplanada que trobarem a mà dreta, i on hi caben uns 4-5 vehicles.

Ens posem en marxa
Després farem marxa enrere a peu pel voral de la carretera uns 200 metres fins que ens trobem un pal indicador on hi diu ‘Arbolí 6 km’ i altres 4 rutes. Baixarem per una pista forestal  amb alguns esvorancs, sempre en dirección Arbolí fins que la pista s’acaba i fem cap al riu per un sender estret.

Creuem el riuet per on puguem i seguirem pel sender, sempre el de marques blanques i vermelles. Al cap d’uns 20 minuts trobarem el primer gorg. En funció de l’edat dels nens, podeu continuar la ruta per veure més gorgs. Per tornar al cotxe, desfem el camí i tornem pujant per la pista forestal.

Consulta aquí més excursions a piscines natural del Baix Camp per fer en família.

2El Toll del Vidre és una piscina natural de pel·lícula, al Parc Natural dels Ports

Una piscina natural d'aigua cristal·lina en ple Parc Natural dels Ports. Això és, ni més ni menys, el que us ofereix el Toll del Vidre, a Arnes. Vosaltres i, sobretot, els vostres fills, gaudireu de valent en un indret ideal per refrescar-vos a l'estiu. Es pot arribar en cotxe fins ben a prop, però perquè l'experiència valgui més la pena, us recomanem anar-hi a peu, seguint una excursió còmode de set quilòmetres, ja que després el bany ve molt més de gust.
Toll del Vidre
On aparcar
Agafeu el camí que porta al Vilar Rural d'Arnes. El passareu i, al cap d'una estona, arribareu al torrent de les Valls, ben indicat i amb espai per deixar el cotxe.

Comença l'aventura
A partir d'aquí comenceu a caminar, seguint una ruta sense gaire pèrdua. Quan arribeu al mas de les Valls, heu de prendre el camí que s'enfila a mà dreta, cap al coll de Xertó. A partir d'aquí es tracta de seguir les marques grogues fins al mas de Pau, on girareu a la dreta per arribar al Toll del Vidre. Un merescut i refrescant bany en un entorn idíl·lic us hi espera.

Consulta aquí les excursions a gorgs i a piscines naturals de la Terra Alta que es poden fer en família.

3El Niu de l’Àliga i les Fonts del Glorieta, les joies de l'Alt Camp

El Niu de l'Àliga és una de les piscines naturals més conegudes de les comarques de Tarragona, i alhora també una de les més concorregudes i que segur faran les delícies dels més petits. Aquesta excursió fins a Alcover i molt a prop de Mont-ralés un clàssic entre els clàssics, una de les joies que hi ha a l'Alt Camp.

Aquí trobareu un espai idíl·lic amb tolls i salts d'aigua. Us proposem un joc per a petits exploradors i ideal per fer amb família. Us animem a buscar entre la vegetació una roca esculpida per la natura que té forma d'àliga. Precisament aquesta roca és la que li dona el nom al salt.
El Niu de l’Àliga i les Fonts del Glorieta
Més info
Com arribar al Niu de l'Àliga
Comencem a caminar tenint sempre al costat un petit canal d’aigua, i seguint sempre les marques blanques i grogues del PR-C-20 i el cartell indicador de Mont-ral.
Al cap d’uns minuts, arribem a una bifurcació de camins; nosaltres vam agafar el de la dreta, ja que es creuen dos ponts de fusta i fan l’excursió més divertida per a la canalla.

Seguim caminant i ens trobem les restes d’una antiga central elèctrica. Cal pujar les escales, on trobarem un nou cartell del PR-C-20. Si voleu anar als gorgs del Niu de l’Àliga, heu d’agar el camí de l’esquerra, que fa baixada, i que us conduirà fins al vostre destí.

Després de gaudir de la majestuositat del paratge del Nou de l’Àliga, si es vol es pot seguir la ruta fins a les fonts del riu Glorieta. Naturalment, depenent de com estiguin les forces dels petits i petites, ja que són uns 900 metres més i el camí fa una mica de pujada. Això, sí, l’esforç paga la pena i la recompensa serà doble!

On aparcar per anar al Niu de l'Àliga amb nens
La ruta a peu es comença des de l’ermita del Remei, on després d’aparcar el cotxe ens podem proveir d’aigua per a l’excursió. També es pot aparcar a la zona del Mas de Forés, que es troba 1,5 km més endavant, però és de pagament (5€). Deixar el cotxe a Mas de Forés és una bona opció si anem al Niu de l'Àliga amb la canalla.

Serveis:
  • Al costat de l’ermita del Remei hi ha un petit bar amb algunes taules.
  • A l'àrea del Mas de Forès hi ha una zona de pícnic i gronxadors
Consulta aquí les excursions a gorgs i a piscines naturals de l'Alt Camp que es poden fer en família.

També et pot interessar...

Les 10 rutes més espectaculars de Tarragona

Excursions fàcils per gaudir de la natura
Veure llista
10 trenets espectaculars a prop de Barcelona

Pugem a trens en miniatura, a escala, travessem ponts i túnels, fem de ferroviaris als circuits de tren més espectaculars de Barcelona
Planifica la teva escapada...